bootvissen 21-10-2011

geschreven door Rens Nagtzaam :

Slechts 9 deelnemers verzamelde zich ‘s morgens op de parkeerplaats voor ‘n visdag op de Ms.Desiré, het was fris maar gelukkig droog en de zon begon net op te komen toen we de haven achter ons lieten.

Nadat de schipper voor anker was gegaan tussen de stormvloedkering en de Zeelandbrug, duurde het niet lang voor de eerste mooie scharren aan boord werden gehaald, ook werd er nogal wat wijting gevangen, al waren deze voornamelijk aan de kleine kant. Hoogtepunt van de dag was de vangst van een mooie gul (+/- 2,5Kg) door Jacco, en werd nog een mooie tong binnengehaald.

Na de lunch was het een beetje afgelopen met de aanbeet, en besloot schipper Joop het dichter bij de Zeelandbrug te gaan proberen,hier aangekomen werd er vrijwel meteen weer gevangen,voornamelijk schar, maar ook werden enkele mooie wijtingen binnengehaald.

Om haf vier op de haven aan, alle deelnemers hadden hun visjes gevangen en keken tevreden terug op een fijne zonnige visdag.

Rens