Wedstrijd reglement

Wedstrijdvissen zoutwater (incl.concours).

1. Deelname is mogelijk als men lid is van de vereniging en men zich heeft opgegeven. Voor wildconcours geldt alle leden glasvis en leden (+ familie) van de personeelsvereniging.

2. Een uur voor de aanvang van de wedstrijd mag op het parcours niet meer worden gevist.

3. Deelnemers mogen, geen levende vis in hun bezit hebben.

4. Alle aassoorten zijn toegestaan, met uitzondering van zachte krab.

5. Er mag slechts met één hengel gevist worden, beaasde reserve onderlijnen zijntoegestaan evenals een reserve hengel, maar niet ingetuigd.

6. Het inwerpen en uitdraaien geschied vanaf de waterlijn.

7. De deelnemers zijn vrij in de keuze en de vorm van het loodgewicht,mits het na te zijn ingeworpen niet te ver afdrijft en de andere deelnemers hindert.

8. Dobbers en of andere drijflichamen zijn niet toegestaan.

9. Het begin en het einde van de wedstrijd wordt door de wedstrijdleiding duidelijk aangegeven.

10. Bij het eindsignaal gevangen vis telt nog mee (bij het inhalen).

11. Iedere deelnemer vist voor zichzelf. Hulp van derden is niet toegestaan,behalve bij ontwarren van in elkaar geraakte lijnen.

12. Er wordt gevist op halve en hele centimeters. Alle vis wordt meegeteld.

13. Gevangen levende vis wordt, tot de meting door een aangewezen persoon, bewaard. Hierna zet men de vis terug (gezien door de controleur).

14. Gemeten ondermaatse vis wordt na meting onmiddellijk teruggezet,bovenmaatse vis wordt teruggezet of direct gedood voor bewaring.

15. Het is niet toegestaan om dode vis ter meting aan te bieden of vis ter verminken.

16. Protesten dienen onmiddellijk na afloop van de wedstrijd te worden ingediend bij het bestuur.

17. Uitspraken van het bestuur zijn bindend.

18. Indien de wedstrijdcommissie (bestuur) vindt dat het algemeen belang van de deelnemers in gevaar komt(of slecht weer) kunnen zij de wedstrijd afgelasten of inkorten.

19. Als de wedstrijd meer als voor de helft vervist is (120 minuten) telt de op dat moment gevangen vis voor de uitslag,anders niet.

20. De deelnemers worden verzocht geen rommel achter te laten.

21. Indien men zich niet aan bovenvermelde reglement houdt,kan men voor de rest van het seizoen gediskwalificeerd worden.

22. PrijsuitreikingenIndien besluit punt 18 en 19 van kracht zijn en geen eerdere of latere wedstrijden bindend zijn voor een wedstrijd zullen de beschikbare prijzen verloot worden.Voor wildconcours geldt : hoofdprijs half varken ; tweede prijs kwart varken en gourmet schotels voor de overige deelnemers (2007-2008).

Eindigen twee deelnemers op de eerste of tweede plaats zal de langste vis geldend zijn , anders wordt er geloot. In 2009 is er geen wildconcours gepland.

Voor de zoutwedstrijden worden voor een x-bedrag prijzen ingekocht en deze tentoongesteld ,daar de winnaar de eerste prijs kan kiezen vervolgens tweede plaats kiest etc. etc. tot de laatst geeindigde.

De langste vis is geldend als personen op de zelfde plaats geeindigd zijn. Anders wordt er geloot.

wedstrijd reglement sinds 2008